Nyheder

26.04.2019

Del nyheden

Summen af det hele: Kortere levering

S&OP-projektet er blot én af flere aktiviteter og optimeringstiltag, som BPI har iværksat eller har involveret sig i gennem det seneste års tid. Med henblik på hele tiden at optimere processer og effektivisere intern kommunikation og ajourføre og trimme organisation ift. markedsudvikling og kundebehov er der søsat flere konkrete aktiviteter.

Der er bl.a. indkørt nyt planlægningssystem, foretaget sammenlægning af kundeservice og planlægningsafdeling, nedsat projektgrupper til identifikation og løsning af konkrete ”showstoppers”, udarbejdet afdelingsvise one-page handlingsplaner samt implementeret papirløs produktion, m.m.

Især en hurtigere og mere direkte, intern kommunikation og synkronisering mellem kundeservice og planlægningsafdelingen er kommet kunderne til gode med hurtigere svar-tider på efterspørgsler og prompte reaktioner i tilfælde af nødvendige eller akut opståede afvigelser. Således har man en erklæret målsætning om at svare alle kundeforespørgsler indenfor 12 timer på normale arbejdsdage.

Klar til udfordringer!

En kompromisløs opprioritering af forsyningssikkerheden har endvidere bragt virksomheden i et konstant ”service excellence” fokus, hvor man måler den samlede performance via summen af 3 utvetydige parametre:

Præcis, fejlfri og … sidst men ikke mindst – komplet levering.

I dag ligger BPI og ’svinger’ mellem 97 og 98% leveringssikkerhed ift. bekræftede ordrer/leverancer – og der arbejdes fortsat intenst på, at de 98% bliver normen på alle leverancer.

På bekræftede ordrer oplever kunderne i dag forbedret levering på ned til 3 uger på støbte møbler, og sy-produkter – som f.eks. madrasser og sportsredskaber – tager ca. 8 dage, mens skåret skum kan klares på blot 4 dage under normale omstændigheder. Alt øvrigt skum produceres og leveres fortsat pr. efterspørgsel.

De mange tiltag har bidraget til en stærkere forankret organisation, der – mere end nogensinde – er i stand til at være på forkant med den generelle udvikling og kundernes varierende og specifikke behov i særdeleshed.

Foruden skærpelsen af de såkaldte ”hygiejne-faktorer” – eller ”pligtegenskaber”, som nogen måske vil vælge at kalde det, så har BPI endnu et godt kort på hånden i form af en yderst fleksibel produktion og kapacitetsudvidelse på fabrikkerne i henholdsvis Danmark og Polen.

En – for alle parter fordelagtig situation – som det blot er op til kunderne at drage fuld nytte af. BPI afholder sig i hvert fald ikke fra at tage imod selv større udfordringer eller udviklingsprojekter.

Gå tilbage til oversigten

Flere nyheder